Thursday 3 March 2016

Keputusan SPM 2016


Bismillah, Assalamualaikum,

Hari ini merupakan tarikh keluarnya keputusan SPM bagi calon-calon yang mengambilnya pada tahun 2015. Ini merupakan SALAH SATU(bukan semua!) daripada titik permulaan/perjalanan seseorang sebelum melangkah ke Universiti/Kolej/Dunia Pekerjaan. Adakah ia penting? SUDAH TENTU! adakah wajib pelajar dapat SEMUA A+? Sudah tentu tidak! Yang paling penting adalah SIKAP Pelajar itu, Akidah, Sifat dan disilpin, INI yang membina jati diri untuk terus berkembang maju dimasa hadapan inshaAllah.

Jadi ibubapa diharap agar sentiasa membimbing anak-anak mereka, keputusan baik ATAU tidak, haruslah ibubap terus menerus memberi sokongan/semangat dan BUKAN memanjakan. Tegas tapi Kasih. JANGAN PAKSA anak ambil course-course yang tidak digemari, but GUIDE them to take the course that they like (with logic of course).

Alhamdulillah, saya sendiri mendapat 8A1 dan 1A2 pada SPM 2006. Adakah ia menjamin masa depan? NOPE! ianya hanyalah kertas bertulis sahaja. Semuanya akan kembali pada illahi, niat dan tujuan hidup haruslah dibetulkan terlebih dahulu.

Anyway, masih mencari KERETA SEWA KUALA LUMPUR?
Call/SMS/WhatsApp: 019-3032914 Encik Akmal
Biasa ke LUAR BIASA!

No comments:

Post a Comment

FAQ Rental Car @ Kereta Sewa

Tentang kami | About us: Kereta Sewa Keramat AU3 (KSKAU3) ialah penyedia perkhidmatan sewa kereta berkualiti tinggi yang dipercayai. Sejak 2...